A rendíthetetlen ólomkatona

Jó helyen jársz... ...ha gyerekként csodáltad a vitrinben megbújó ólomkatonákat. ...ha hajnalig tartó küzdelmekben tologattad a kis bábúkat a Risk tábláján. ...ha szereted a sci-fit, a fantasyt vagy horrort. ...ha van kézügyességed, szeretsz bütykölni, faragni esetleg festeni. Ez a blog a figurás terepasztalos játékokkal, azoknak minden aspektusával foglalkozik. Modellezés, festés, játékbeszámolók, hobbiesemények, szabályok, háttértörténetek... minden belefér.

Friss topikok

Teddymackó a tortán - munkanapló

Kanalasgém 2010.02.09. 19:16

Párom tegnap volt 22 éves. Szereti a vámpírtörténeteket, mérsékelten a horrort, a morbid dolgokat, szóval nem az a rózsaszínhaboshellókittys fajta.

Adva volt a dolog, hogy minden más ajándék mellett kifestek neki egy minit. Ismerve a stílusát biztos voltam benne, hogy vele (wyrd-games.net/shop/product.php) nem nyúlok mellé, mégiscsak maci, szóval lányos, ugyanakkor viccesen morbid, nem gusztustalanul.

A gondolatot tett követte, és más egyebekkel együtt megrendeltem a Maelstromtól. Meg is érkezett a csomag időben, hiánytalanul.

Teddy egy ún. fehérólomból egy darabba öntött figura - kifogástalan állapotban volt. Egy-egy kiömlőkacsot találtam csak rajta, ezt tapétavágóval gyorsan le is szedtem, öntőforma sorjának nyoma sem volt. A talpakat összekötő fémsínt oldalvágóval és reszelővel eltávolítottam.

Az alapot nem akartam túlcsicsázni, a minimalizmus jegyében áltam neki. A mélyedést kitöltöttem kétkomponensű barkácsputtyal, szép sima egyenesre, majd PVA ragasztóval kentem le az egészet. A ragasztó száradása alatt egy rossz ecset hegyét nyomkodtam rajta, így egy kissé rusztikusabb érdes felületet kaptam. Majd erre jött a VGC Hexed Lichen festék, és ennyi. Miért is ezt választottam? Mert tortadíszként terveztem odaadni, marcipánmaci helyett, és nem terepasztalra szántam. Másrészről a lila a menyasszonyom kedvenc színe.

A mackón sokat gondolkodtam, nem vagyok egy nagy festőguru, de már régen ki akartam próbálni a layering (rétegelés) technikáját, de lehetőleg nem túl kis felületen. Úgy döntöttem, hogy a mellkason lévő szívet így csinálom meg.

Tehát kezdtem az egészet fekete alapozással, majd a szőrt lekentem GW Scorched Brownal. Először erős, majd egyre gyengébb drybrusht (szárazecsetelés) végeztem sorban a következő színekkel: VGC Dark Fleshtone, VGC Beasty Brown, 50:50  Beasty Brown-VGC Earth,  Earth színekkel. Utólag kicsit sötét lett a végeredmény. Ha msot csinálnám még Earth és VGC Bone White keverékekkel még világosítanám a szőrszálak végét.

A karmokat, a tenyérpárnát, és az orrot hamar letudtam, VGC Black alapszínre highlightoltam és drybrusholtam némi VMC Neutral Greyt.

A szemekkel sem vacakoltam sokat: VGC Scarlet Red színt kapott a szemgolyó, Black színt az írisz, aminek a közepébe egy pötty VGC Dead White került. A szem udvarát a gonosz nézés kedvéért GW Badab Black Washal itattam be.

Az ajkakat és az ínyt Scarlet Reddel, a fogakat Bone White-al festettem le, majd az egész szájüreget bemostam VGI Skin Wash-al.

Így eljutottam a szívhez, ami az igazi kihívás volt. Az egészre jött egy Scarlet Red alap, majd befelé haladva egyre kisebb szíveket festettem 50:50 Scarlet Red-VGC Warlord Purple, Warlord Purple, 50:50 Warlord Purple-VGC Squid Pink, Squid pink színekkel illetve keverékekkel. Az átmeneteket - a még nedves festékket nedves ecsettel elvékonyítva próbáltam homogénné tenni (layering). A szív és a prém határát túl élesnek éreztem, ezért több réteg Skin Vasht vittem fel az átmenetre.

Ezután lakkoztam. A szemek, az ajkak és az íny fényes lakkot kapott, a fogak az orr és a karmok selyemfényűt. Minden egyebet matt lakkal kentem le. Végül felragasztottam a base-re, et voila!

Utólag biztos, hogy másképpen csináltam volna sok mindent, de kompromisszumra kényszerültem, mert ugye adott volt az időtényező, ami nem tette lehetővé hogy leoldjam a festéket és újrakezdjem, valamint amellett hogy ajándékba szántam egy új technikát is ki akartam próbálni. Valamint utólag felfedeztem rajta némi félrefestést.

Szigorúan a saját tudásom alapján négyes alát adok magamnak ezért.


Menyasszonyom nem volt ennyire szigorú velem. Tegnap ott csücsült Teddymackó a tortán az égő gyertyák között, amikor felköszöntöttem, és nagyon-nagyon örült neki.

Címkék: festés malifaux

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olomkatona.blog.hu/api/trackback/id/tr271743590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.02.10. 16:47:48

A leírás biztató, már várom a képet hozzá!

Kanalasgém 2010.02.15. 13:27:17

azon vagyok. fotó már van csak át kell töltenem a gépemre
süti beállítások módosítása