A rendíthetetlen ólomkatona

Jó helyen jársz... ...ha gyerekként csodáltad a vitrinben megbújó ólomkatonákat. ...ha hajnalig tartó küzdelmekben tologattad a kis bábúkat a Risk tábláján. ...ha szereted a sci-fit, a fantasyt vagy horrort. ...ha van kézügyességed, szeretsz bütykölni, faragni esetleg festeni. Ez a blog a figurás terepasztalos játékokkal, azoknak minden aspektusával foglalkozik. Modellezés, festés, játékbeszámolók, hobbiesemények, szabályok, háttértörténetek... minden belefér.

Friss topikok

Az örvény és a játékok napja

Kanalasgém 2010.11.30. 13:13

 

Tegnap pakkot kaptam, mint Nyilas Misi. Már-már lemondtam róla, mert a Malifaux: Rising Powers szabálykönyv folyamatos hiánycikként szerepel a Maelstrom Gamesnél. Ráadásul a címemet is képesek voltak elsőre elrontani, de hát izgalom nélkül nincs élet. Tehát estve kibontám az ízléses kartondobozt, és ott figyelt vala a Rising Powers meg két blister.
 
Benyomások: Rising Powers
 
Egy mondatban: Novelláskötet egy szabályFÜZETtel egybekötve.
Kicsit bővebben: Egyötöd rész szabály, kétötöd rész új figurák, kétötöd rész novellák. Olyan érzésem van, hogy nem volt elég anyag rendesen kitölteni a könyvet tartalommal, ezért nyúltak ehhez az eszközhöz, hogy méretben kb. az alapkönyvhöz passzoljon, és ugyanúgy be lehessen árazni.
Jó tudom, a novellák hangulatosak, meg itt nincs külön világleírás, azt (ti. a világot), a novellák és a figurák statjai melletti rövid leírások hivatottak megismertetni a játékosokkal. Csak hát...NA!
Az érdemi tartalom viszont remek: a játék egyik fő erősségét, az encounter rendszert (terep setup, stratégiák, sémák) tovább finomították, bővítették, tehát látszik, hogy foglalkoztak vele. Mondjuk kellett is, hiszen ez a játék valószínű fejlődési útvonala. (Mi más is lehetne még? Nincs benne karakterfejlődési rendszer, mint pl. m Mordheimben, és a játék struktúrája nem teszi lehetővé azt a bővítési lehetőséget sem, amely pl a Warmachine/Hordes-t jellemzi.) Persze ez csak az én véleményem. Nyilván új figurák, masterek, henchmenek, akár frakciók is jelennek majd meg, de ez nem fejlődés.
Fejlődés az lesz, úgy gondolom, a vörös és lila sávos könyv után nyilván megjelenik szépen sorban a kék, a zöld és az arany sávos is.
Új figurák: általában beszélhetünk szuperlatívuszokban. Elsőre én is majdnem elcsábultam a Dreamer box felé, de aztán (pár nyakas szakszervezeti úriember segítségével) tudatosítottam magamban, hogy végzetem az Arcanist frakcióhoz –de inkább a M&SU-hoz köt.
A dizájn a szokásos. A hasábkitöltő ábrák nagy részét, és az egész oldalas képek közül is néhányat a Puppet-ek (Rongybabák?) uralják. Gyanítom gazdasági megfontolásokból ugyanazokat a grafikákat használták fel a Puppet Deckhez és a könyvhöz is.
A figurákhoz készült ábrák kicsit kiábrándítóak, a szépen kimázolt minik helyett nagyrész fekete-fehér artwork-öt kapunk. Valószínű, hogy még nem voltak készen a bábúk a könyv elkészítésekor. Kicsit olyan, mintha egy pár ceruzavonással felskiccelt női alakot vetnénk össze egy művészi Playboy fotóval.
A borítót díszítő Mannequin és Coriphée duett (próbababa és karmesterek) nem kis mértékben járultak hozzá, hogy a második masterem Colette du Bois legyen. :-)
A lényeg: a könyv vizuálisan megfelelő összhatást nyújt.
 
A rendelés másik fele
 
Na, erre nem vesztegetek sok szót, lerendeltem két Electrical Creationt, és utána láttam meg hogy unique. Most az egyiket árulom.
Ugyan már házilag konvertáltam ilyet, de megállapodás szerint csak eredetiben kiadott figurákkal bemutatózunk Games Dayen. És ezzel el is érkeztem postom utolsó részéhez.
 
Games Day
 
Ugye mindenki tudja, hogy december 4-én szombaton lesz az 2010-es Games Day?
Két játékkal is bemutatózok: Edenel a Gólem Művek asztalánál (kb. egy óra) és ha minden igaz akkor MAC-ék asztalán a Cantina Klub szervezésében Malifaux-val (összes többi idő).
Az Edennel nem sok dolgom lesz, mert nem saját csapattal játszom, hanem a klubos Jokers-el. Csak szabálykönyv és kocka kell.
A Malifaux bemutatóra felkészülés megér egy misét:
·        le kell festenem az Electrical Creationt és a Steamborg Executioneert;
·        szereznem kell egy Convict Gunslinger stat cardot;
·        Ratty tokenjeit és countereit kartonra kell ragasztani és kivágni;
·        kipakolni a konvertált modelleket, ezeket diszkvalifikálom;
·        át kell gondolnom látványos de visonylag egyszerű seregkoncepciókat, stratégiákat.
Ezeket valószínű meg fogom oldani.
Ennyit a bemutatókról, egy ilyen esemény nem csak ezekről szól, hanem a személyes kapcsolatokról, ismeretségek ápolásáról is.
Az ARHK tagjaival kerültem kapcsolatba a közelmúltban, némi Classic Battletech ügyében, amikor is Szakát megkértem majd csekkolják le a bemutatónkat, annál is inkább mert úgy hallottam Székesfehérváron is kezd beindulni valami Malifaux ügyben.
Ezt a meghívást most megerősítem.
Valamint mindenkit szerettettel várunk a bemutatóinkon!
Kanalasgem

Címkék: games day eden malifaux

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olomkatona.blog.hu/api/trackback/id/tr802483432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2010.11.30. 13:44:43

A szabálykönyvben szerintem azért van relatíve kevés új tartalom, mert már készül a Book 3 (sőt, fluffban már a Book 4-nál járnak), ami kicsit jobban kibontja a Special Forces témát (még több Elite Division és Horrors, nyami).

GD-re látványos de egyszerű seregnek én egy pókidézős Ramost ajánlanék, szerintem az az öreg egyik legmókásabb képessége, és remélhetőleg a Mobile Toolkit hiányában esni fognak a magas könyvek is :)
süti beállítások módosítása