A rendíthetetlen ólomkatona

Jó helyen jársz... ...ha gyerekként csodáltad a vitrinben megbújó ólomkatonákat. ...ha hajnalig tartó küzdelmekben tologattad a kis bábúkat a Risk tábláján. ...ha szereted a sci-fit, a fantasyt vagy horrort. ...ha van kézügyességed, szeretsz bütykölni, faragni esetleg festeni. Ez a blog a figurás terepasztalos játékokkal, azoknak minden aspektusával foglalkozik. Modellezés, festés, játékbeszámolók, hobbiesemények, szabályok, háttértörténetek... minden belefér.

Friss topikok

The Show must go on

Kanalasgém 2010.11.26. 14:53

Kicsit megkésve, de én is összegzem a MMMN-on (Második Magyar Malifaux Nap) szerzett tapasztalataimat. Az igen előkelő, tizenegyedik helyet sikerült megszereznem... igaz tizenkét versenyzőből. Lássuk hogyan is sikerült mindezt elérnem.

Az előkészületek

 

A versenyre igen előkelő mennyiségű (és teljesen festett figurával) érkeztem, nevezetesen:

  • Ramos - master
  • Brass arachnid - totem
  • Mobile toolkit - totem, ezt egyedileg konvertáltam eredeti figura híján
  • Joss
  • Johann
  • Alice
  • Convict Gunslinger
  • Guardian - Mercenaries Talon warjackból kissé átalakítva
  • Electrical creation - mivel még nem tudtam bezserezni az eredeti figurát, így konvrtáltam
  • 6 Steampunk arachnod
  • 2 Steampunk arachnid swarm

A Steamborg executioneert nem vittem, egyrészt mert nem jutott időm a verseny előtti speedpaint maratonon ezt is befejezni, másrészt meg 30 pontból kicsit soknak éreztem.

A seregösszeállításon gondolkozni nem nagyon volt időm, ez meg is látszott az eredményeken. Ugyan mind a három meccsre igyekeztem a megfelelő csapatot összerakni, de mindössze egy meccset sikerült hoznom, azt is Necron ellen, sémákból. Csonti inkább rutinból, MAC inkább Perdita erejéből győzött le,mégis mind a kettenmegérdemelten nyertek ellenem Ehhez gratulálok!

Már régóta érzem, hogy Ramos és szűkebb csapata nem túl erős.  Úgy érzem, hogy alacsony a szinergia a figurák között. Az ütőerejük magas, de viszonylag sérülékenyek. Hiányoznak továbbá a csapatból  az alacsony, közepes pontszámú significant figurák. Ramos lassú, a Brass arachnid  nagyon ritkán képes reaktiválni, ezért örök dilemma a mozgás vagy a pókkészítés-támogatás között dönteni.

Először azt hittem, hogy csak én játszom rosszul, hiszen mindössze 10-15 játék tapasztalatával rendelkezem,és nem érzem a benne rejlő taktikai finomságokat, de utánaolvastam a Wyrd fórumon. Több játékos véleménye is az, hogy rendkívül nehéz eredményesen játszani vele, komoly taktikai tapasztalat szükséges hozzá.

Ezen kívül még egy gondolat vert gyökeret bennem: nem mesterrel, hanem frakcióval játszom; Ramos egyszerűen nem alkalmas minden küldetés teljesítésére, vagy csak nagyon nehezen.

Tehát bővítenem kell a gyüjteményemet. Adja magát a lehetőség, hogy Colette du Bois és Rasputina irányába bővítsek. Ezek beszerzését decemberre tervezem, és az új évben már a megnövekedett seregösszeállításból fejleszthetem a tudásomat.

Sok gyarkorlás, fórumolvasgatás, elemzés áll még előttem míg sikeresebb lehetek Malifaux háza táján.

Kétségtelen hogy Colette az, aki nagyon elnyerte a tetszésemet, úgyhogy ezzel a nekem kedves idézettel búcsúzom:

Another hero - another mindless crime.
Behind the curtain, in the pantomime.
Hold the line!
Does anybody want to take it anymore?
The Show must go on!
The Show must go on!Yeah!
Inside my heart is breaking,
My make-up may be flaking,
But my smile, still, stays on!

 

Találkozunk a Games Dayen!

Címkék: verseny malifaux

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olomkatona.blog.hu/api/trackback/id/tr612474877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2010.11.26. 15:53:24

Remek írás, és sajnos van igazság abban, amit Ramosról írtál... Bár engem a szétugró-reaktiváló-felrobbanó pókok már megszivattak pár alkalommal, és Joss is nagyon kemény figura. De a küldetések szempontjából Colette tényleg jobbnak tűnik.

Kanalasgém 2010.11.26. 16:18:02

@Huntroll: Joss valóban kemény, de nagyon törékeny. nincs páncélja, azaz ha van, akkor nem kemény :-)

bbzs 2010.11.26. 20:07:40

én viszonylag sokat játszottam Ramos ellen, és nem gondolom, hogy gyenge lenne... pl. tavasszal nagyon csúnyán elvertél... :)

az alacsony szinergia meg még mindig jóval a játékban tapasztalható átlag feletti. mondjuk szerintem is érdemes többféle mesterrel, frakcióval kísérletezni ebben a játékban, annyira egyedi mindenki...

a festett sereghez gratulálok, dicsértem már legutóbb is, én bezzeg továbbra is csak álmodozom erről...
süti beállítások módosítása