Előző postomban ígértem nyémi ismertetőt a szabályokról magukról, hát íme:
A Rendszer
A Kártyák
Minden figurának van saját profilkártyája, amin fel van tüntetve a frakciója, típusa, felszerelése, pontértéke, hátoldalon a speciális képességei (eddig semmi újdonság), valamint a testrészei. Név szerint: Fej, Kar, Torzó, Láb, és ezekhez a testrészekhez tartoznak a Karakterisztikák (PSI – Pszi, CBT- Harc, VIG - Életerő/Állóképesség, SPD - Sebesség). Ha egy testrészt sérülés ér a sértetlen (fehér kör) állapotból a sérült (vörös kör) állapotba kerülhet, ez kihatással van a hozzá tartozó Karakterisztika értékére is – általában csökken, de vannak mazochista karakterek is J. Ha egy testrész minden körét bejelöltük sérülés miatt, akkor a harcosunk elhalálozott.
Minden testrésznél fel van tüntetve egy hatoldalú kocka egy vagy több oldala. Ennek a Lokáció Dobásnál lesz jelentősége (lásd később).
A Küldetéskártyákból a játék elején véletlenszerű húzással kapunk egyet. A rajta levő feladatért lehet pontokat szerezni. Kaphatunk nyílt vagy rejtett küldetést is (ezt, ha nem muszáj nem fejtem ki bővebben). A felállás típusát is ez határozza meg.
Bővíti a lehetőségeinket, hogy minden kör elején kijátszhatunk Taktikai Kártyát (ezeknek a játékba hozható száma megegyezik a csapatunk vezetőjének PSI értékével). Különböző előnyöket nyerhetünk velük. Persze nem ingyen, ennek is van SP költsége (lásd később).
A Próbák
Hatoldalú kockákat használ a rendszer, és összesen háromféle dobást különböztet meg: Karakterisztika dobás, Közös dobás és Lokáció dobás.
Az első úgy működik, hogy van egy célszám és a megfelelő Karakterisztika értékének megfelelő számú kockával dobunk a célszámra. A több sikernek esettől függően lehet jelentősége.
Közös dobásra akkor kerül sor, amikor egy ellenséges figurával küzdünk. Dobunk egy kockával, hozzáadjuk a megfelelő karakterisztikát, ellenfelünk ugyanígy tesz, és akié a nagyobb, az nyer.
Lokáció dobást akkor dobunk, ha besebeztünk egy ellenfélbe, és meg kell határozni hogy melyik testrészébe. Az áldozat Profilkártyáján egyértelműen fel van tüntetve, hogy milyen eredmény melyik testrészre vonatkozik.
Az Akciók
AP, azaz Akció Pont rendszer van itt is. Minden cselekedet rendelkezik egy költséggel, amit ki kell fizetnünk a végrehajtáshoz (már ha nem permanens a képesség).
Néhány akciónak nem AP költsége van, hanem SP (Stratégiai pont). Ez egy újabb erőforrás, ami növeli a játék taktikai mélységét. Az SP készletünk az első kör előtt kerül meghatározásra (megegyezik harcosaink PSI értékének összegével), általában nem pótlódik a játék alatt, de rendkívül sokoldalúan tudjuk felhasználni. Pl.: speciális képességek költsége, kezdeményezés meghatározása (vaklicittel), taktikai kártya kijátszása.
A játék körről körre a hagyományos mederben folyik: az első játékos lép minden figurájával, majd a második. Ez így nem túl eredeti ugye? A tabanos srácok viszont belevittek ebbe is egy csavart. Amikor bejelentjük, hogy aktiválunk egy figurát, az ellen egy magasabb SPD értékű figurájával megszakíthatja. Ilyenkor egy másik harcosunkat kell aktiválnunk. Mondanom sem kell, hogy ez a kivégzőkombókat nagyon fel tudja borítani.
Az Egyebek és a Benyomások
Van még minden jóság a játékban: császkáló mutáns szörnyek a pályán, teljesen szétzúzható terepek, időjárás, stb. de röviden ennyi is elég hogy lássuk, számos eredeti, vagy újszerű elemet alkalmaznak. Töltsétek le a szíbálykönyvet (http://www.taban-miniatures.com/) és mélyedjetek el benne jobban. Megéri. Gyors, pörgős csaták lejátszására van lehetőség, amennyiben a szabályokat begyakoroltuk, egy játék max. 30-40 perc. Ha a kiadó jól áll hozzá, én komoly jövőt jósolok az EDEN-nek.