A rendíthetetlen ólomkatona

Jó helyen jársz... ...ha gyerekként csodáltad a vitrinben megbújó ólomkatonákat. ...ha hajnalig tartó küzdelmekben tologattad a kis bábúkat a Risk tábláján. ...ha szereted a sci-fit, a fantasyt vagy horrort. ...ha van kézügyességed, szeretsz bütykölni, faragni esetleg festeni. Ez a blog a figurás terepasztalos játékokkal, azoknak minden aspektusával foglalkozik. Modellezés, festés, játékbeszámolók, hobbiesemények, szabályok, háttértörténetek... minden belefér.

Friss topikok

Hétvégi mázolós

Kanalasgém 2011.04.26. 09:37

Bőszen kihasználva a hosszú hétvégét meg a megfelelő hangulatot, vasárnap komoly festésbe kezdtem. Első körben a festékeket kellett ellenőriznem, nem száradtak-e be (pipa), majd eldönteni, minek is álljak neki. Lássuk a választékot:

1. vagy 20 darab Infinity baba - kb 4-5 alapozatlan;

2. Colette bandája Malifauxból - alapozatlan;

3. 5 darab EDEN figura a Bamaka klánból - alapozva;

4. 10 darab alapozott battlemech.

 

Mostanság leginkább a Battletech foglalkoztatott legtöbbet, de valami megmagyarázhatatlan sugallat hatására inkább az EDEN figuráknak álltam neki.

Kicsit előzményül: kétszer kellett lemosnom, újraalapoznom egyik-másik babát, mert mindíg a legkritikusabb ponton törtek el korábban (ugye a már korábban említett anyaggyengeség miatt). Kellő számú csapolás és ragasztás után eléggé erősnek éreztem őket a munkára.

A base-elésről: A beragasztott figurák körüli űrt egy barkácsáruházban kapható kétkomponensű gyurmával töltöttem fel. A textúrát úgy hoztam létre, hogy a még puha gyurma felszínét egy kampós hegyű mikroszkóptűvel megtépkedtem. Egyik másik figura mellé mindenféle bitzeket raktam a régi 40K-s  ork bitzeim közül, esetleg parafából faragott "sziklákat".

A következő színeket használtam a festéshez:

GW Boltgun metal;

GW Scorched brown;

VMC Medium grey;

VGC Bone white;

VGC Dead white;

VGC Goblin green;

VGC Bright bronze;

VGC Dark fleshtone;

VGC Electric blue;

VGC Sepia ink;

VGC Skin wash ink;

Noname élénkvörös-narancs átmenet akrillfesték hobbiboltból.

Először a figurák testét, ruháit, fegyvereit lekentem egy réteg sötétbarnával. A csupasz bórfelületek kaptak szárazecseteléssel dark fleshtone-t, így igen szép bantunéger színük lett a babáknak.

A ruhák világoskék szárazecsetelést kaptak a sötétbarnára - hiretelen ötlettől vezérelve. Utólag belegondolva ez egy igen harmonikus színkombináció, a kék is szép tónust kap barna alapon. A bandázsok, övek, csontok mind csontfehérek lettek (itt nem szárazecseteltem, hanem teljesen bekentem mindent). A sámán köpenye a gagyi narancsból kapott volna egy kis szárazecsetelést, ha a gagyi festék jól tapad, de nem. így egy kicsit szemcsés réteg lett belőle. de jól mutat. :-D

A fémfelületek egyszerűen fémszínüek lettek - ki hitte volna.

A sámán kígyója (Nem, nem az. Pfuj, leülni egyes!) zöld és bronz színkeverékkel lett lekenve.

Végül a maszkok: az arcrészük egy erőteljes fehér szárazecsetelsét kapott, a díszeket volágoskékkel és naranccsal vittem fel rá (primitív, törzsi).

Végül a bemosás. Mindenre szépia, fémekre és a földre flesh ink. Ahol kellett, még kicsi highlightot vagy drybrusht felvittem.

Íme az eredmény:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sajnos a telefon ennyit tud, a világítás sem jó, de talán a lényeg látszik. Terepasztalon szerintem cefet jól fognak mutatni. Ez kb. (összerakást és az alapozást nem számolva) 3,5-4 óra munka eredménye. (a lakk még szárad, itt ott még látszik a fehér trutyi, illetve műfű sincs még fent.)

Csak alapvető technikákat használtam: drybrush, wash, highlight. Többre sajnos nem is vagyok képes, erőteljes kézremegésem, illetve krónikus időhiány miatt.

Aki akar ellenük harcolni, jelentkezhet.:-D

 

 

Címkék: festés eden

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olomkatona.blog.hu/api/trackback/id/tr482855880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása